Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok
e-shopu: www.e-karty.sk
1. Tento reklamačný poriadok nadväzuje a dopĺňa Všeobecné obchodné podmienky, ktoré upravujú predaj tovaru prostredníctvom e-shopu na webovej stránke a popisuje spoluprácu medzi spotrebiteľm a predávajúcim a kupujúcim (na IČO) a predávajúcim s ohľadom na prípadné vady tovaru, ich uplatnenie a nároky, ktoré z nich plynú.
2.
Predávajúcim je: Lanard s.r.o., Obchodný
register Okresného súdu Žilina, vl. č. 54630/L, oddiel Sro, IČO: 46154981, DIČ:
2023252286, IČDPH: SK2023252286, sídlo: Severná 154/10, Námestovo 029 01,
Slovenská republika
3.
Predávajúcim je tiež osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo
na jej účet. Predávajúci je zároveň aj:
a.
prevádzkovateľom systému elektronického obchodu
prevádzkovaného prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho (ďalej len
„internetový obchod“ alebo tiež len „e-shop“).
b.
prevádzkovateľom informačného systému /
informačných systémov v zmysle ustanovenia 136/2014 Z.z. Zákona o ochrane
osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
4.
Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba,
ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom webovej stránky
predávajúceho, obdŕžala emailové oznámenie o prijatí objednávky a uhradila
kúpnu cenu.
5.
Kupujúcim je taktiež každá osoba, ktorá zadala
objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu a emailom potvrdila akceptovanie
cenovej ponuky predávajúceho a potvrdila tiež oboznámenie sa s
týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
6. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Novelizáciou zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, účinnou k 01.05.2014, boli z definície spotrebiteľa vylúčené právnické osoby, ktoré nakupujú výrobky alebo používajú služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti.
7. Spotrebiteľom nie je firemný zákazník, teda zákazník, ktorý tovar nakupuje na firmu (uvádza pri objednávke IČO, DIČ alebo IČ DPH). Vzťah medzi takýmto zákazníkom a predávajúcim sa totiž neriadi Občianskym zákonníkom, ale Obchodným zákonníkom.
8. Spotrebiteľom nie sú ani fyzické osoby, ktoré nakupujú tovar pre výkon svojho povolania.
9. Kupujúci je povinný sa oboznámiť s reklamačným poriadkom a všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Objednaním tovaru od predávajúceho potvrdzuje oboznámenie sa s obsahom uvedeného reklamačného poriadku a všeobecných obchodných podmienok.
10. Ako doklad o kúpe vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra). Ak nie je vystavený samostatný záručný list, slúži ako záručný list príslušný nákupný doklad (ďalej len „záručný list“).
11. Uvedené ustanovenia sa nevzťahujú na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľ ale osoba, ktorá nakupuje tovar za účelom podnikania a nie za účelom osobnej spotreby fyzických osôb; zodpovednosť za vady tovaru sa v tomto prípade riadi ustanoveniami §422 a nasl. Obchodného zákonníka.
12. Predávajúci vybavuje spotrebiteľské reklamácie v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 250/2007 Z.z. v platnom znení, Občianskym zákonníkom SR a platnými právnymi predpismi.
13. Predávajúci informuje kupujúceho ešte pred kúpou o:
- zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru (podľa § 622 – 624 Občianskeho zákonníka),
- postupe uplatňovania a vybavovania reklamácie, sťažnosti a podnetov,
- kde môže uplatniť reklamáciu, najmä v prípade, ak je miesto pre vybavenie reklamácie odlišné od sídla vášho podnikania alebo sídla prevádzkárne,
- o vykonávaní záručných opráv (autorizované servisy a pod.).
14. Záručná doba pre spotrebiteľov:
Pri všetkých tovaroch kupovaných na základe občianskoprávnych vzťahov je
záručná doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky štandardne 24 mesiacov, ak právne predpisy SR
neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy tovaru. Ak je na predávanej veci,
jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí
sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Záručná doba začína plynúť odo dňa
prevzatia tovaru spotrebiteľom. Predávajúci môže zákonnú dobu predĺžiť. Dĺžka
predlženej záručnej doby je vždy vyznačená na záručnom liste. Pokiaľ v záručnom
liste nie je vyznačená iná záručná doba, platí lehota 24 mesiacov. Záručná doba
sa skladá zo zákonnej lehoty (24 mesiacov) a prípadne predĺženej lehoty. V
rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia Občianskym zákonníkom
č.40/1964 Z.z. § 619-627 s prihliadnutím k tomuto reklamačnému poriadku. (Pri
predĺženej lehote sa reklamácie riadia výhradne týmto poriadkom.)
15. Záručná doba na použitú vec: Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu
dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov. U
tovarov predávaných za nižšiu cenu z dôvodu chyby či nekompletnosti sa záruka
nevzťahuje na chyby, kvôli ktorým bola nižšia cena dohodnutá.
16. Záručná doba pre firemných zákazníkov: Pri všetkých tovaroch kupovaných firemnými zákazníkmi, na základe obchodného vzťahu, (v zmysle Obchodného zákonníka) je záručná doba označovaná ako „záruka za akosť“ stanovená predávajúcim na 12 mesiacov (slovom: dvanásť mesiacov). Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktorú platí záručná doba, zaniknú, ak nebudú uplatnené v záručnej dobe.
17. Záručné podmienky: Predávajúci
zodpovedá za to, že tovar má pri predaji stanovenú akosť, množstvo, mieru a
hmotnosť. Tovar musí byť bez vád a musí zodpovedať platným technickým normám. Predávajúci
zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady,
ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
18. Výnimky
zo záruky:
- Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté nesprávnym použitím tovaru alebo z dôvodu vyššej moci, živelnej udalosti apod. ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté.
- Ďalej sa záruka nevzťahuje na závady vzniknuté zlou obsluhou, neodborným, alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím a inštaláciou, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou. Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenia vzniknuté:
- mechanickým poškodením tovaru,
- používaním tovaru v neodpovedajúcich podmienkach,
- tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými princípmi,
- vykonaním nekvalifikovaných zásahov či zmenou parametrov.
19. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.
20. Ak predávajúci pri kúpe tovaru ponúka zákazníkovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na zákazníkovi, či ponúkaný dar príjme. Dar však nie je predaným tovarom, preto predávajúci nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak zákazníkovi vznikne právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), je zákazník povinný vrátiť predávajúcemu všetko, čo dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar.
21. Uplatnenie reklamácie je možné:
- na adrese: Lanard s.r.o., Severná 154/10, 02901 Námestovo, Slovenská republika (je potrebné preukázať, že výrobok bol zakúpený u predávajúceho a že je ešte v záruke. Nie je zákonom stanovené, akým dokladom sa to má preukázať. Predávajúci odporúča napr. doklad o kúpe alebo záručný list).
- poštou na adrese: na adrese: Lanard s.r.o., Severná 154/10, 02901 Námestovo, Slovenská republika (je potrebné preukázať, že výrobok bol zakúpený u predávajúceho a že je ešte v záruke. Nie je zákonom stanovené, akým dokladom sa to má preukázať. Predávajúci odporúča napr. doklad o kúpe alebo záručný list).
22. Pred uplatnením reklamácie predávajúci odporúča (nepodmieňuje), aby sa pred samotným uplatnením kupujúci telefonicky alebo elektronicky skontaktoval s predávajúcim, ktorý ho bude opätovne informovať o všetkých podstatných náležitostiach reklamácie, o možnostiach uplatnenia a postupe pri vybavovaní reklamácie:
- tel.: +421 908 103 337
- email : e-karty@e-karty.sk
23. Predávajúci týmto informuje kupujúceho, že pre prípad uplatnenia reklamácie je možné vyýužiť reklamačný formulár, ktorý je dostupný na webovej stránke predávajúceho..
24. K tomu, aby spotrebiteľ mohol
uplatniť reklamáciu vady kúpeného výrobku stačí, keď preukáže, že výrobok bol
zakúpený u konkrétneho predajcu a že je ešte v záruke. Nie je zákonom
stanovené, akým dokladom to má preukázať. V Občianskom zákonníku sa uvádza (§
620), že, ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať
doklad o kúpe, avšak na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku
písomnou formou (záručný list). Z uvedeného vyplýva, že, ak v záručnom liste
predávajúci neuvádza iné údaje o výrobku (podrobnejšie), ako na doklade k kúpe,
ani neposkytuje dlhšiu záruku, ako je zákonná, vyžadovanie dokladu o kúpe aj
záručného listu pri reklamácii vady výrobku je v určitom prípade duplicitne – v
prípade, ak sa záruka uplatňuje u predajcu – nie v záručnom servise. Ak
spotrebiteľ uplatňuje právo na opravu vady alebo výmenu vadného výrobku za
bezvadný, nie je potrebný doklad o kúpe z ERP. Predávajúci nemôže odmietnuť
prijatie reklamácie od spotrebiteľa, ak tento vie preukázať, že vadný výrobok
bol u predávajúceho zakúpený a je v záručnej lehote.
25. Záruka na vymenenú vec: odo dňa
prevzatia novej veci platí nová záručná doba.
26. Informácie k reklamácii:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
- Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny veci.
- Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má spotrebiteľ namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny výrobku.
- Ak má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), záleží na kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
- Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním
poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o
jeho právach ako je uvedené vyššie.
27. Určenie spôsobu vybavenia reklamácie: Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv spotrebiteľ uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie:
- ihneď,
- v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie
- v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
28. V súlade s ustanovením § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu do 30 kalendárnych dní, bez ohľadu na to, akým spôsobom spotrebiteľ tovar kúpil.
29. Za vybavenie reklamácie sa považuje: Podľa § 2 písm. m) zákona o ochrane spotrebiteľa, vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátenie kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. Podľa § 122 ods. 1 Občianskeho zákonníka lehota určená podľa dní začína sa dňom, ktorý nasleduje po udalosti, ktorá je rozhodujúca pre jej začiatok.
30. Po
márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej
zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
31. Reklamácia
do 12 mesiacov od kúpy: Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas
prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len
na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia
nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné
náklady súvisiace s odborným posúdením. predávajúci je povinný poskytnúť
spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie
najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
32. Reklamácia
po 12 mesiacoch od kúpy: Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12
mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila,
je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať
tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej
osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného
posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť
predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania
odborného posúdenia záručná doba neplynie. predávajúci je povinný
spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky
náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
33. Náklady
na odborné posúdenie: Ak spotrebiteľ zašle tovar na odborné posúdenie
určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým
súvisiace účelne vynaložené náklady znáša vždy predávajúci, teda počas celej
dĺžky záručnej doby bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak je však
tovar zaslaný na odborné posúdenie inej ako určenej osobe, teda znalcovi alebo
autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osobe, náklady odborného
posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady je
predávajúci povinný uhradiť spotrebiteľovi iba v prípade, ak odborné posúdenie
preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu, a to v lehote do 14
dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie.
34. Odborné
posúdenie musí obsahovať:
- identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,
- presnú identifikáciu posudzovaného výrobku (napríklad sériové či výrobné číslo),
- popis stavu výrobku,
- výsledok posúdenia,
- dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
35. Odborné posúdenie môže vykonať len:
- znalec podľa zákona č. 382/2004 Z. z. Zákon o znalcoch, tlmočníkoch a prekladateľoch.
- autorizovaná, notifikovaná alebo akreditovaná osoba – podľa § 11 ods. 1, § 2 ods. 1 písm. f) a § 22 ods. 4 zákona č. 264/1999 a § 15 zákona č. 90/1998 Z. z.
- autorizovaný servis (oprávnená osoba výrobcom na vykonávanie záručných opráv).
36. Predávajúci
je povinný pri uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie. Týmto
potvrdením je kópia reklamačného protokolu. V tomto potvrdení by mal byť okrem
kontaktných údajov predávajúceho a spotrebiteľa uvedený popis vady a či
spotrebiteľ požaduje opravu, výmenu, odstúpenie od zmluvy alebo zľavu z kúpnej
ceny, v závislosti od charakteru vady, ako aj dátum uplatnenia reklamácie.
37. Ak
je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie,
napr. telefonicky, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie
doručiť spotrebiteľovi čo možno najskôr, najneskôr však spolu s dokladom o
vybavení reklamácie.
38. Potvrdenie
o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať
uplatnenie reklamácie iným spôsobom, napr. e-mailom.
39. Predávajúci
je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie. Týmto písomným dokladom je kópia reklamačného
protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie, list obsahujúci písomné
vyrozumenie o vybavení reklamácie alebo sms správa alebo e-mailová správa
obsahujúca informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej
odoslaní.
40. Po
vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania
reklamácie. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. Ak
bola reklamácia vybavená výmenou, je ďalšia prípadná reklamácia považovaná za
prvú reklamáciu tovaru.
41. Súčinnosť kupujúceho: Spotrebiteľ je
povinný poskytnúť predávajúcemu, resp. autorizovanému servisu, bezodkladne
akúkoľvek súčinnosť k overeniu existencie reklamovanej vady a k jej
odstráneniu (vrátane zodpovedajúceho potrebného vyskúšania alebo demontáže
tovaru). Spotrebiteľ je taktiež povinný dodať tovar pri uplatnení reklamácie
čistý v riadnom obale v súlade s hygienickými predpismi alebo obecnými
hygienickými zásadami vrátane všetkých jeho súčastí a príslušenstva,
umožňujúcich takéto overenie a odstránenie vady.
42. Spotrebiteľ
si je povinný prevziať tovar zo záručnej opravy najneskôr do jedného mesiaca od
vyrozumenia o jej vykonaní.
43. Ustanovenie žiadneho zákona neukladá
povinnosť predávajúcemu poskytnúť náhradný tovar spotrebiteľovi, počas doby
vybavenia reklamácie.
44. Reklamácia v prípade firemného zákazníka: v prípade reklamácie firemným zákazníkom (nie spotrebiteľom) - takýto vzťah sa potom neriadi zákonom na ochranu spotrebiteľa ani občianskym zákonníkom, ale obchodným zákonníkom.
45.
Predávajúci
informuje kupujúceho o orgáne dozoru, ktorým je: Slovenská obchodná
inšpekcia.
46.
Slovenská obchodná inšpekcia ako orgán kontroly
vnútorného trhu neskúma opodstatnenosť reklamácií, ale len to, či boli splnené
všetky zákonné podmienky vzťahujúce sa na reklamáciu, vyplývajúce zo zákona
o ochrane spotrebiteľa.
47.
Ďalšími orgánmi dozoru, v závislosti od
tovaru alebo služieb, ponúkaných prostredníctvom internetového obchodu, môžu byť aj:
·
Štátna
veterinárna a potravinová správa
·
Regionálny
úrad verejného zdravotníctva
Informácia o alternatívnom riešení sporu online (RSO) pre e-shop
1. Predávajúci týmto zároveň informuje zákazníkov, že dňom 1. februára 2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2. Cieľom tohto zákona je vytvorenie novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.
3.
Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona
sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických
komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská
obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo
znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená
kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní
finančných služieb.
4.
Podľa §11 zák. 391/2015 o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, má spotrebiteľ
právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so
spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
predávajúci porušil jeho práva.
5.
Spotrebiteľ má právo
v prípade, ak dôjde k sporu s predávajúcim, po tom, čo využije všetky možnosti
na vyriešenie sporu, obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu,
ktorého hodnota bude
vyššia ako 20,- €. Právna úprava sa vzťahuje nielen na spory „domáce“, ale aj na
spory „cezhraničné“, t.j. spory medzi zahraničnými
spotrebiteľmi a predávajúcimi na území SR.
6.
Subjekt
alternatívneho riešenia sporu ukončí spor do 90 dní odo dňa jeho začatia,
pričom o predĺžení lehoty o 30 dní (aj opakovane) upovedomí navrhovateľa.
7.
Ak spotrebiteľ
nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo inak
porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť podať návrh na príslušný subjekt.
Nevylučuje to možnosť riešiť svoj spor aj súdnou cestou. Aby sa zabezpečil
hladký priebeh riešenia sporu, zákon vyžaduje povinné poskytnutie
súčinnosti zo strany predávajúceho.
8. Orgán alternatívneho riešenia
sporov:
Slovenská obchodná inšpekcia,
Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27, SR.
web: https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
email: ars@soi.sk,
adr@soi.sk
9. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, aj elektronicky prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke: https://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
10. Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu prebieha medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20€.
11. Predávajúci týmto zároveň informuje spotrebiteľov, o možnosti individuálneho podávania žiadosti, návrhov, podnetov a pokusov o predídenie sporov elektronicky na emailovú adresu:
Znenie
reklamačného poriadku je účinné od 03.11.2016